MODERATE ALCOHOL USE NOT BAD AFTER HEART ATTACK.

Att kalla alkohol för socialt glidmedel är inte bara töntigt, det är också en klar underdrift. Visst det finns folk som kan ha roligt utan alkohol. High on life osv. Men för resten så är alkohol överlägset, när det kommer till att bli roligare. Jag menar inte gladare. Jag menar roligare. För jag skulle inte kunna bry mig mindre om du är glad eller inte när jag är full. Det är klart viktigare att du är så full att skrattar åt mina dåliga skämt också.

I lördags var det inflyttningsfest och goda vänner. Det var en spritbuffé som skulle räckt hela natten för samtliga närvarande. Helt fantastiskt. Jag är beredd att påstå att en fest med spritbuffé är en roligare fest. Vodka, Gin, Rom, Smaksatt vodka, Likör 43. Sprit. Så man kan dricka drinkar. Drinkar. Tjatigt. Men sant.

Nej, jag har inte alkoholproblem. För det finns inga som helst vetenskapliga bevis på att alkohol är skadligt. Eller beroendeframkallande. Eller dumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0