FACTS ARE STUBBORN THINGS, BUT STATISTICS IS MORE PLIABLE.

Jag läste någonstans om att människans kropp är mer lämpad för att sova två fyratimmarspass än ett åttatimmarspass. Sen jag läste det har min dygnsrytm kämpat sig mot detta. Mot min vilja. Lördag somnade jag inte fören halv sju på söndagsmorgonen. Gick upp vid tre. Somnade igen klockan tio, för att vakna klockan halv tre på natten. Och nu sitter jag här klockan halv nio denna måndagsmorgon. Inte helt nöjd. Att jag läste den här 4hx2-sömn-teorin i nån typ av "Vissteduatt-sammanhang" gör ju egentligen att jag borde skita i det. Lite för mycket dingdingvärld för min smak. Men ändå fastnar det. Jag är en informationsnörd helt enkelt. Jag har till exempel svårt att tänka mig att idag kommer min hand komma i indirekt kontakt med 15 penisar. Som jag läst i liknande sammanhang. Eller att oddsen för att dö av att ramla ur sängen är en på två miljoner. Jag är rätt säker på att jag inte skulle kunna dö av att ramla ur min säng. Tror inte heller att man sväljer tre spindlar per år. Gör det bara inte. Jag gillar också oklar information som presenteras som fakta, som: Valar kan ha löss. Jag ska skriva en faktabok och bara skriva 500 antaganden. Kanske tjänar en hacka. Jag har i varje fall köpt en bok där faktan om valars löss står. Finns idioter överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0