DEMOCRACY MEANS SIMPLY THE BLUDGEONING OF THE PEOPLE BY THE PEOPLE FOR THE PEOPLE.

Anders Borg är Europas bästa finansminister. En fin utmärkelse må jag säga och jag är nog beredd att hålla med. För finansministrar i övriga länder verkar ju inte riktigt ha full kontroll på läget. Det är Borg som styr den borgerliga regeringen, det är jag övertygad om. Reinfelt är en marionett i sammanhanget. Det är omöjligt att någon vars favoritmusik är Da Buzz, har förstånd nog att styra ett land. Borg må vara duktig på vad han gör men han är en ryggradslös fegis. Ser inte en skymt av han någonstans. När den förbannat instabila plattformen som är Europa ska diskuteras i Agenda är han som bortblåst. Pagrotsky står där istället. Det är Borg som ska stå där. Skitsamma. Svensk politik är löjligt uddlös för tillfället. Stiltje och ingen vill göra nåt. Juholt ska vi inte ens gå in på. Han är död för mig.
Något som däremot är intressant är amerikansk poltik. Fyfan vad de republikanska kandidaterna är underhållande. Den ena dummare än den andra. Jag rekommenderar er alla att kolla varje avsnitt av The Daily show with John Stewart. Underhållande och utbildande. Se även SNL's spoof på republikanernas debatt med Alec Baldwin. Finns att tanka. Är ni lika intresserade som jag bör ni även se serien West Wing. Orkar ni inte det så se åtminstone dokumentären The War Room, om Bill Clintons presidentkampanj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0