FOR THE LOVE, COMES TH BURNING YOUNG. FROM THE LIVER, SWEATING THROUGH YOUR TONGUE. WELL, YOU'RE STANDING ON MY STERNUM DON'T YOU CLIMB DOWN DARLING.

Tekniskt sett är min födelsedag över. I praktiken lever jag kvar i den. Jag är mycket trött men varken vill eller kan sova. Min födelsedag har inte vart mycket att fira. Det är ingen anmärkningsvärd ålder jag firar. Lågt ställda förväntningar är oftast likställt med ett lyckande. Men när jag klev innanför dörren strax efter elva ikväll kände jag att det var något som saknades. Det tog en stund att förstå vad det var men efter ett ag sjönk det in. Jag kände mig ensam för första gången på flera månader. Jag började spåra tillbaka på mina senaste födelsedagar och kommer till insikten att jag inte har firat en födelsedag ensam på tio år. Jag är osäker på -06, men övriga år de senaste tio åren har jag antingen haft flickvän, haft någon på gång som jag umgås med eller bara haft någon att umgås med. De är en störande tanke på fler än ett sätt. Ju mer jag tänker på det, desto mer ensam känner jag mig. Och ju mer ensam jag känner mig, desto mer vill jag ha någon. Och känslan att vilja ha någon är bland de värsta känslor jag känner till. Kärlek är inget man ska vilja ha och/eller söka efter. Det ska bara ske. Jag säger inte att jag är emot kärlek. Visst har jag blivit mer cynisk, efter tre väldigt seriösa förhållanden som gått åt annat håll än önskat. Jag tror på kärleken, men jag tror inte på att gå och söka efter kärlek, för kärlekens skull. Jaga inte kärleken, jaga personen som ska ge dig kärlek. Mina förhållanden jag har haft har jag antingen vart mycket målmedveten och bestämt mig för att den personen ska bli min, eller så har jag sagt och velat att det inte ska bli något för att kärlek inte passade in i mitt liv just då. I samtliga fall har jag blivit vansinnigt förälskad för att det var meningen att det skulle bli så. Jag ångrar inget. Jag är ensam just nu men jag är tillfreds med det. Jag vill inte ha någon och jag söker inte efter något. Vad som kommer i min väg rår jag inte för. Kommer det ett hinder, ont eller gott så tar jag det när det kommer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jävligt skönt skrivet

2011-05-31 @ 02:18:04
Postat av: Cales



jävligt skönt skrivet

2011-05-31 @ 02:18:50
Postat av: De går bra ( Claes ska det stå )

jävligt skönt skrivet

2011-05-31 @ 02:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0