'OH POOR SKY, DON'T CRY ON ME. DID SOMEBODY BREAK YOUR HEART AGAIN? OH POOR SKY, DON'T CRY ON ME. ARE YOU GONNA FALL APART AGAIN? MY HEAD PLAYS IT OVER AND OVER.

I Sverige är det något fult att vara ensam. Därför skriver vi om meningar fan att det ska låta mindre ensamt. "Jag var ute och åt själv." Så skriver man inte. Man säger inte så. Det är fel. För du äter alltid själv. Du kan inte äta som någon annan. Går du ut och äter utan sällskap så äter du ensam. Men vi vill inte vara ensamma. Flockdjur och allt det där. Jag gick på bio ensam. En vän gick nyligen på bio ensam. Jag blev avundsjuk. Jag har aldrig vart på bio ensam, men igår kunde jag inte komma på något som skulle vara mer avkopplande. Det är lustigt det där med att vara ensam. Jag har folk runt mig hela tiden, men känner mig väldigt ensam. Har gjort det i två veckor nu. Kommer känna mig ensam i två veckor till. Men det finns undantag. Idag hade jag ett fönster på sexton minuter då jag kände mig allt annat än ensam. Det är de sexton minuterna, som gör resten av tiden uthärdlig. Jag är övertygad att min bror är ensam ikväll. Han har vart allt annat än ensam de senaste dagarna. Att se han så glad de senaste dagarna har gjort allt lättare. En glad bror ger en lite mindre ledsen bror.
 
Jag vet inte om det är bättre att vara ensam, tillsammans med någon. Tror inte det. Man är lika ensam ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0