YOUR FOLKS ARE LIKE GOD BECAUSE YOU WANT TO KNOW THEY'RE OUT THERE AND YOU WANT THEM TO APPROVE OF YOUR LIFE, STILL ONLY CALL WHEN YOU'RE IN A CRISIS AND NEED SOMETHING.

Jag vill ursäkta att min lista över 2009 års bästa filmer inte kommit ut än. Jag stötte på problem när jag skrivit klart listan. Jag råkade helt enkelt komma över två filmer som förmodligen platsar på min lista. Omvärdera och så vidare. Så jag passar på att slänga iväg en "brag" och någon sorts hyllning. I tisdags, den tolfte fick min far en insändare tryckt i kuriren. Han är klok min far.

"Vem ordnar de nya jobben?


Jag har läst i Eskilstuna-Kuriren och i annan dagspress politiska inlägg angående senaste steget i jobbskatteavdraget. En del får det, andra inte och de politiska partierna slåss om hur bra eller dåligt det är.
Alla möjliga argument saluförs. Själv tycker jag att det inför valet 2010 är viktigast att få ta del av hur de enskilda politiska partierna, och inte vänster/höger blocken, tänker ordna det för de arbetslösa i Eskilstuna under närmaste två åren där det nu ofta är flera hundra som söker en och samma tjänst. En sökande blir utvald men de flesta blir utan arbete och får söka vidare. Själv går jag förbi arbetsförmedlingen nästan varje dag och ser den stora mängden arbetslösa. Ingen ser nöjd ut av de som kommer ut därifrån. Beskriv lösningarna ni har men hoppa över flosklerna som vi får från partiledarna och talesmännen på riksnivå. Ska alla flytta till någon annan plats på jorden eller hur ska ni lösa det? Ska alla börja studera? Vilka är lösningarna här lokalt i Eskilstuna? Hur mycket tror ni er kunna påverka?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0