I'M FOR ANYTHING THAT GETS YOU THROUGH THE NIGHT, BE IT PRAYER, TRANQUILIZERS OR A BOTTLE OF JACK DANIEL.

Jag har alltid, det kanske är att ta i. Jag har länge varit fascinerad och road av romantisering av alkohol. Till den grad att jag själv försöker romantisera över den. Utan någon som helst framgång. Jag är inte tillräckligt framgångsrik, eller för den delen missbrukare, för att det ska finnas något i dessa romantiseringar. Jag tror det krävs att personen som kommer med själva 'romantiseringen', på något sätt står över sitt missbruk. Jag talar inte om Carl-Jan Granqvist eller Bengt Frithofsson, som dricker med andakt och hela palletten. Jag talar om personer som dricker med enorm glädje, och lika mycket tvång. Som personen vars citat jag använt som rubrik. Frank Sinatra. Mina föräldrar gillar inte mina utsvävningar om alkohol. De behöver inte vara oroliga. Ibland är kärleken till myten större än till produkten. Likt en fotbollssupporter som är mer kär i kärleken till fotboll, än till själva fotbollen.

Jag föreställer mig att de personer jag ofta citerar i mina rubriker, är lyckliga i sitt missbruk. Jag tänker på Dean Martin. George Best. Hunter S. Thompson. För att nämna några. Inser ganska snabbt att det inte är så. Jag kan tänka mig att alkoholiserade musiker, och fotbollspelare mår okej så länge de är aktiva. När karriären är slut, är livet slut. Tankekedjan slutar i, bland de tröttaste och tråkigaste kommentarerna man kan tänka sig. Hade alkohol uppfunnits idag, hade det förbjudits. Förmodligen sant. Men det hade kaffe också.

THE EDGE – there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
- Hunter S. Thompson.

Every now and then when your life gets complicated and the weasels start closing in, the only cure is to load up on heinous chemicals and then drive like a bastard from Hollywood to Las Vegas … with the music at top volume and at least a pint of ether.
 — Hunter S. Thompson.

I just look in the mirror, and go, what a fucking good looking fuck you are. Then I brighten up.
- Liam Gallagher

And when I'm luing in my bed, I think about life and I think about death-and neither one particularly appeals to me.
- Steven Patrick Morrissey


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk.

2010-01-12 @ 02:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0