BEING A STAR MADE IT POSSIBLE FOR ME TO GET INSULTED IN PLACES WHERE THE AVEREGE NEGRO COULD NEVER HOPE TO GO AND GET INSULTED.

Jag sitter och skriver om de filmer jag tcker är 2009 års bästa. Jag känner mig inte riktigt redo. Så jag ger er Sammy Davis Jr istället. Sammy Davis Jr. var i mina ögon speciell. Han var trots sitt utseende med i The Rat Pack. På något sätt penetrera han en värld av vita entertainers, som hans goda vänner Frank Sinatra och Dean Martin. Det är egentligen inte så konstigt då, Davis Jr. fostrades till entertainer, Hans föräldrar var dansare och han följde med sin far på turnéer. Sammy Davis Jr. begåvades med en vacker röst och hans far lärde honom att dansa. Hans framgång ledde honom till föreställningar där bara vit publik var välkommen. Många av dessa uppträdanden ledde i sin tur till att dessa salonger öppnades för alla. En av mina absoluta favoritlåtar som jag, ocreddigt nog upptäckte genom Robbie Williams. Skriven av Jerry Jeff Walker, men görs bäst av Sammy Davis Jr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0