I REGARD THE THEATRE AS THE GREATEST OF ALL ART FORMS, THE MOST IMMIDIATE WAY IN WICH A HUMAN BEING CAN SHARE WITH ANOTHER THE SENSE OF WHAT IT IS TO BE A HUMAN BEING.

Att vara skådespelare är svårt. Eller det kanske inte det är. Fråga valfri servetris i LA vad hon är för något. Att vara en bra skådespelare är svårt. Sen får vissa mer skit än andra. Det finns underskattade skådespelare; Tim Robbins. Det finns fantastiska skådespelare Daniel Day Lewis. Det finns urusla skådespelare: Keanu Reaves. Sen finns det överskattade skådespelare. Och den mest överskattade av dom alla är Denzel Washington. Visst han va grym i Training Day. Hård i American Gangster. Stenhård i The Hurricane. Brutal i Book of Eli. Sträng lärare i The great Debators. En ärrad krigsveteran i nyinspelningen av The Manchurian Candidate. Fantastiskt hård i Man on fire. En hård pappa i John Q, och He got Game. Förstår ni vart jag vill komma? Han spelar ju samma person i varje film. Undantaget, typ The Preachers wife.
Missförstå mig inte. Jag älskar He Got Game och Man on fire. Gillar väl, Training Day också. Den sista kan jag tillochmed sträcka mig till att han gör filmen. De övriga två och ingen annan så gör han filmen. Ändå blir han ofta hyllad. Men han spelar ju samma snubbe varje gång. Hur svårt kan det vara då? Överskattad. Men han gör sin grej och han ser... Ja, hård ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0