THE LOWEST FORM OF POPULAR CULTURE - LACK OF INFORMATION, MISINFORMATION, AND A CONTEMPT FOR THE TRUTH OR THE REALITY OF MOST PEOPLE'S LIVES - HAS OVERRUN REAL JOURNALISM. TODAY, ORDINARY AMERICANS ARE BEING STUFFED WITH GARBAGE.

Det populärkulturella året tvåtusentio har generellt varit föga tillfredsställande. Förutom några stora utropstecken inom musik. Film... Mjee. Det är ju Inception. Ständigt denna Inception. Jag håller med om att det är en väldigt bra film, och jag tror inte historien kan berättas på en snyggare, mer pedagogiskt eller bättre sätt i en film. Jag tycker också att det är det mest ambitiösa filmprojekt jag har sett eller hört talas om. Men jag tror det hade vart en ännnu bättre bok. Det är så mycket om Leos karaktär, Cobb som går förlorat i filmen. Finns ett djup förbi historien med hans fru som jag vill veta mer om. Hans väg in i branschen osv. Vill att det ska vara en bok för att de första fyrtio minuterna bara är ren information om hur drömprylen funkar. Bok hade varit ännu bättre. Tom Hardy är förövrigt fantastisk. Kommer inte på många andra vettiga filmsläpp i år. Det finns fortfarande några jag ser fram emot, som The Town, Black Swan, Its kind of a funny story och The Social Network. I övrigt vet jag inte. Jag har förmodligen missat nån.

Serier har det inte hänt mycket tycker jag. The Pacific var inte lika bra som The Band of Brothers. Treme var inte ens i närheten av The Wire. Det var inte ens sevärt. Allt hopp står nu till Boardwalk Empire. Och jag är övertygad om att jag inte kommer bli besviken där. Ser snyggt och våldsamt ut i samtliga trailers. Eastbound and Down kommer förmodligen leverera. Entourage fortsätter sin kräftgång. Inget har hänt sen 2006. Tråkigt men sant. Bäste för serien vore om Vince dog. Inte ens Jersey Shore 2 är bra!

Musik däremot. Det bästa album som någonsin släppts kom just 2010. The National's High Violet är så förbannat bra att allt bleknar i jämförelse. Jag har svårt att sätta ord på det. Det är det album jag lyssnat mest på sen A modern day city symphony av Loop troop. det var tio år sedan. Har ni inte lyssnat på High Violet har ni gjort bort er. Så enkelt är det. Nästa artist som fånga mig gjorde det knappast för första gången. Eric Berglund från The Tough Alliance kallar sig ceo när han kör solo. Allt han gjort under ceo är riktigt bra. Men framförallt denna låt som med videon blir ännu bättre. Tack Gulden för tipset om The National och ceo. Tack Mike för tipset om videon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0