IT IS BETTER TO BE BEAUTIFUL THAN TO BE GOOD, BUT IT IS BETTER TO BE GOOD THAN TO BE UGLY.

Jag har ett genuint sportintresse och lägger mycket pengar på diverse kanaler som visar idrott. De flesta idrotter faller mig i smaken. Ser gärna på curling, ser mer än gärna några timmar golf. Kan till och med tänka mig lite hockey nuförtiden. Fotboll är naturligtvis det jag helst ser. Därför betalar jag som sagt flera hundra i månaden för canal plus och visat-kanalerna. För det är där fotbollen finns. Jag betalar frivilligt.
Sen har vi de pengar jag betalar ofrivilligt. Jag blir tvingad. Talar självfallet om tv-licens avgiften. Vet inte riktigt vad det är men jag har för mig att det är runt hundrafemtio bagis i månaden. I det det stora är jag för denna avgift. Är alldeles för röd för att inte hålla med.
Men... MEN! När SVT visar längdskidor spyr jag glas långsamt. Det är så fruktansvärt tråkigt. - Titta inte på eländet då. Säger tönten som talar i klyschor. Jag tittar inte heller. Men jag blir upprörd att mina pengar går till skit som längdskidåkning. För övrigt världens mest otacksamma sport. De tränar som svin, får inte mycket pengar och blir de förkylda i december är hela säsongen över.
Sen har vi simning. Se ovan. Men där har vi Terese Alshammar. Kommer ihåg att hon sågs som någon sorts sexsymbol. Gör hon det fortfarande? Det vore ett skämt. Fulare människa får man leta efter. Hon ser fan ut som en blandning av Brigitte Nielsen och Gary Busey.

Kommentarer
Postat av: G

blandning av Brigitte Nielsen och Gary Busey!! var fan det roligaste på länge!!

2009-11-27 @ 13:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0