WE CAN BE AS GOOD AS WE'D WANT TO, SO THE QUESTION THEN BECOMES, HOW DO WE COPE WITH OUR OWN BADNESS.

Jag har sen jag såg Fever Pitch första gången uppskattat Nick Hornbys historier. På film. Jag skäms över att säga att jag inte läst en rad i någon av hans böcker. Trots jag tycker att Fever Pitch, High Fidelity och Om en Pojke är klart sevärda filmer. Jag ska försöka ta tag i det så fort jag ramlat in i romanlunken igen. Nu läser jag inte ett skit på papper. Inom kort kommer en film som är baserad på Lynn Barbers självbiografi. An Education heter den filmen. Och det råkar vara Nick Hornby som har skrivit manus. Inte nog med det så har en av mina absoluta favoritskådespelare en framskjutande roll i filmen, nämligen Peter Sarsgaard. Fastna för han efter bara några minuter, efter han klivit in i handlingen i den smått fantastiska filmen Garden State, som är skriven och regisserad av Zach Braff. De två anledningarna gör att jag tror på An Education.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0