SEX IS LIKE SNOW, YOU NEVER KNOW HOW MANY INCHES YOU'RE GOING TO GET OR HOW LONG IT WILL LAST.

Facebook fullkomligt svämmar över av ord som snö och mys. Egentligen allt som har med de två orden att göra. Jag skulle gärna spy lite galla över dessa mysmänniskor. Men det vore lite att hyckla, för jag tycker att det är rätt mysigt med mycket snö. Men jag är inte främmande för att hyckla så; Man skriver det fan inte på facebook tio gånger om dagen! Om ni nu ska vara inne och mysa med någon ni tycker om, måste ni berätta det för alla? Så.
Snö kan vara ett helvete. Innan jag åkte skidor första gången hatade jag snö. Tyckte bara den var i vägen. Gillade is men hatade snö. Jag spelade hockey. Det är många som hatar snö, framförallt gamla. De ramlar lätt, bryter sig lätt och dör lätt. Min balkong är belägen mot en mindre parkeringsplats i Centrala Eskilstuna. Igår när det snöade som mest stod det en en gammal man och borstade av sin gröna mercedes på nämnda parkeringsplats. Tänkte inte mer på det utan fortsatte göra ingenting inomhus. En halvtimma senare reser jag mig och tittar ut genom fönstret. Då står samma herre fortfarande och borstar sin bil. Av den enkla anledningen att det snöade hela tiden så bilen blev aldrig snöfri. Jag utbrister i ett ljudligt naaw, för han var ju jättegammal och det var synd om han. Och nej, jag hade ingen som helst tanke på att hjälpa honom. Det snöa ju som fan. Jag lägger mig i soffan igen. En timme senare tittar jag ut genom fönstret igen. Till min förvåning står den gröna mercan kvar. Men gubben är borta. Nu har bilen snart stått där ett dygn. Och det är en dyr jävla parkering. Hoppas han lever. Trots han troligtvis var finsk. Bara finnar kan ha en grön Mercedes.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Det är ju min gamla granne....han är världens gulligaste!!!

2009-12-17 @ 12:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0