IN THE END, WE WILL REMEMBER NOT THE WORDS OF OUR ENEMIES, BUT THE SILENCE OF OUR FRIENDS.

När få saker uppmuntrar mig och när jag har blivit ett "cyniskt rövhål", hittar jag mig ofta sökandes efter något som får mig att känna något. En låt, en text, en film, en stand up, vad som helst egentligen. Häromnatten kom jag att tänka på en rad av Ernest Hemingway, som är genialisk i sin enkelhet och korthet. Den raden är så kallad Flash fiction, vilket är korta eller extremt korta romaner. Dit skulle jag även vilja ställa ett inlägg på twitter som Bret Easton Ellis skrev förra veckan som löd: "This is how your life changes: someone tells you something.". Vet inte riktigt om det platsar, men jag vill att det ska göra det. Tillbaka till Hemingway. Han fick en fråga att författa en roman på sex ord. Han gjorde det på ett makalöst sätt och detta är vad han kom fram till:


For sale: Baby shoes, never worn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0