YOU CAN'T DENY LAUGHTER; WHEN IT COMES, IT PLOPS DOWN IN YOUR FAVORITE CHAIR AND STAYS AS LONG AS IT WANTS.

Jag sitter återigen vid en lånad dator. Jag äter en spartansk bönsallad bestående av Kikärtor, olivolja, Balsamvinäger, Sambal oelek, pesto, peppar och Chilimarinerade vitlöksklyftor. Jag ser på Filmen 'Let Me In', Regisserad av Matt Reeves och det är en remake och en filmatisering av John Ajvide Lindqvists bok 'Låt den rätte komma in'. Jag älskar Ajvide Lindqvists böcker, och LDRKI, var den första av hans böcker jag läste. När sen Tomas Alfredsson skulel göra en film av det hela var jag i eld och lågor. Resultatet var Över förväntan och det var 2008 års bästa svenska film. När sen Hollywood ringer och vill göra en remake av den redan så hyllade filmen är jag väl inte helt nöjd. En timma in i filmen är den också väldigt lik den svenska versionen. Den förmedlar samma känsla, och jag kan ju absolut inte säga att den är dålig. Den är bra, men den sticker inte ut från den svenska. Chloe Moretz och Codi Smit-McPhee är däremot fenomenala. Chloe Moretz som var fantastisk i Kick-Ass, är som sagt grym i denna. Lider lite av att hon bara är fjorton år. För om fyra år när hon är arton är jag... Gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0