PEOPLE THAT HAVE BEEN INTERESTED IN OUR WORK FOR AWHILE... THOSE ARE THE LAST PEOPLE YOU WANT TO DISAPPOINT.

Min far sa för några år sedan i ett helt annat ämne att det är en "fame-Factory-värld" vi lever i. Det han menade då var att man måste slicka mycket röv och dra folk medhårs för att komma någonstans. Slicka uppåt och sparke neråt. Idag skulle jag nog säga att det är en "Idol-värld" vi lever i. I en värld där den största delen av vår underhållning består av billig, rent av gratis underhållning. Vi talar om ungdomar som helt gratis åker med en dröm och blir förnedrade eller hyllade av tre som ska veta vad de handlar om. Billigt. Men underhållande från tid till tid. Jag såg på det själv. Men i en tid då det är inflation på billig, mainstream och rätt värdelös underhållning får man sålla. Välj bort billig för din egen skull.

Förra veckan började serien The Event sändas i USA. Och förra veckan började det sändas på SVT. Bara detta är ett plus. Världen blir mindre på grund av all olaglig nedladdning. Denna serie är mainstream. Den är inte värdelös, men efter endast två sedda avsnitt är den långt ifrån bra. Men det är spännande, snyggt, välproducerat, dyrt och förbannat spännande. En del har kallat serien för, avkomman om 24 och Lost skulle ha samlag. Stämmer delvis. Det jag vill säga är att ska du se skräpunderhållning. Se isåfall bra skräpunderhållning. Jag har lagt idol på hyllan. Det är inget nytt där. Det känns oerhört befriande att inte veta ett skit om Arne Wieses son mer än att han ser ut som Gurra Sunshine. Se The Event istället för idol. Finns på SVT Play antar jag. Det finns hursomhelst att tanka på allehanda olagliga nedladdningssidor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0