WHEN YOU'RE SAFE AT HOME YOU WISH YOU WERE HAVING AN ADVENTURE; WHEN YOU'RE HAVING AN ADVENTURE YOU WISH YOU WERE SAFE AT HOME.

Nu har inte jag vart iväg på något äventyr sen Delilah, klippte av Samsons hår. Ändå är det ytterst tacksamt att komma hem efter en kväll i misär. Även om det innebär att man utanför sin port möts av den största, matigaste och mest illaluktande spya, du kan tänka dig. Torsten Flinck hade sagt att det var den äckligaste spya han någonsin sett. Keith Richards hade spytt efter en liten fluktning av denna spya. Väl inne i trapphuset hade välgöraren lämnat ett litet smakprov till de som kommer inifrån. Tack.
Det som händer sen i tumultet av kräkningar och det fakta att jag lyckats kliva i skiten är smått ofattbart. Jag springer hulkandes genom passagen i jakt på frisk luft, och kväver kräkreflex efter kräkrelflex. I steget, glimtar ett visakort på marken. Det låg i något isigt, troligtvis urin. Jag tittar ner på visakortet och ser att tillhör en mycket god vän. Intressant tänker jag och går iväg en bit för att ta lite frisk luft, för att undvika att kasta upp mina nyligen uppätna hamburgare, innan jag plockar upp kortet. Privatspanaren i mig ser ju ett samband. Blir dock svårt att bevisa någon skyldig för den enorma uppkastingen.
Tilläggas bör att jag var inte med någon som förtärde alkohol denna kväll. Jag befann mig inte ens i min stad. Jag var i Hufvudstaden och försökte bli rik. Inte som prostituerad, tror inte någon blir rik på det. Men det var något annat som förekom i stor utsträckning i Sodom och Gomorra. Nu blev jag inte rik. Kom istället hem deppig. Nu också illamående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0