I GOT ICE IN MY VEINS, BLOOD IN MY EYES, HATE IN MY HEART LOVE IN MY MIND. I'VE SEEN NIGHTS FULL OF PAIN, DAYS OF THE SAME. YOU KEEP THE SUNSHINE, SAVE ME THE RAIN.

Internet tillfredsställer mig inte. Med mer fritid att förvalta än någon kan förstå, behöver jag stimuleras av internet. Det finns en oändlighet av allt. Men denna oändlighet är som alla andra oändligheter: svårnavigerade. Jag hittar inget som jag finner stimulerande eller ens en smula intressant. För bara ett år sen följde jag fler än fem bloggar som jag tyckte var bra och underhållande. Jag misstänker att de som hade något att skriva då, har tomt på historiekontot. Uttömda på intressanta saker. Varför kommer det inte upp några nya förmågor på blogghimlen då? Förmodligen för att de som har något vettigt att dela med sig har redan gjort. Och att övriga med talang för att blogga inte vill göra det helt enkelt. Jag antar att jag får hålla tillgodo med att folk delar med sig av plattityder på Facebook.
Marcus Dunberg beskrev det bra på sin blogg:
"Att skriva “Happy new year” och “Gott nytt år” och liknande på Facebook: Jag kan inte komma på något som på ett tydligare sätt illustrerar de oändliga möjligheterna till total meningslöshet som internet i allmänhet och Facebook i synnerhet erbjuder.

Att skriva “Happy new year” på “The Facebook Wall”: Den tydligaste symbolen och bästa sammanfattningen av hela 00-talet kom med perfekt tajming.

Ni hade inget att säga. Och ni sa det."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0