SOME PEOPLE PAY A COMPLIMENT AS IF THEY EXPECTED A RECEIPT.

När vissa går ut på måndagar får en annan en påminnelse om en blöt kväll/natt för tre år sedan. När Bove ville gå ut men var helt fel klädd för ändamålet, behövde han ett par byxor. Sjukt nog hade jag ett par byxor som gick på mannen. Översta knappen lämnad oknäppt dock. I dom byxorna hittar han ett kvitto på en taxiresa. Kostnad 345 kr klockan tio på morgonen en söndag.

Sjuka är att jag vet exakt vad det handlar om. Exakt är en större överdrift men jag kommer ihåg de nattliga aktiviteterna. Vad jag gjorde på förfesten och vart jag var ute kommer jag inte ihåg. Men antar hemma hos mig följt av Nybron. Det jag vet är att jag träffar min före detta klasskamrat. Jag är inte alls vän med honom och har inget som helst gemenasmt med honom. Han träffar jag på torget tillsammans med hans vänner. Han frågar mig om jag vill med på efterfest i Mälarbaden. Självklart följer jag med.

Vi tar en taxi förbi mig på Krongatan och hämtar en platta öl. Ut på landet. Långt ut i Mälarbaden. Väl där dricks det av min öl och jag sitter och håller låda. Kommer inte ihåg så mycket av vad jag tjabba om men, jag kommer ihåg att jag ljög en hel del. Vet inte varför. Ser mig inte som en lögnare men då satt jag och bredde på. Pinsamt nog handlade mina lögner om "Snabba Cash-relaterade saker".  Då jag läst den boken förhållandevis, nyligen.

När jag sen vaknar upp sittandes i en skinnsoffa fullt påklädd, även med skor. Har ingen aning om var jag är eller vem fan jag är där med. Skäms jag lite. Folk ligger och sover på båda väl och illa valda ställen. Jag väljer att smyga iväg. När jag kommer ut ur huset har jag ingen aning om var jag är. Jag orienterar mig till Mälarbadens Golfklubb, där jag lånar telefon och ringer taxi. Lägligt nog hade jag batteritorsk. Taxi hämtar mig och väl på Krongatan pungar jag upp 345kr.

Detta fiasko blir man påmind om när ens lagom tjocka vän ska klämma sig i ett par jeans med 36 i midjemått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0