OUR TASK MUST BE TO FREE OURSELVES BY WIDENING OUR CIRCLE OF COMPASSION TO EMRACE ALL LIVING CREATURES AND THE WHOLE OF NATURE AND ITS BEAUTY.



Livet går i cykler. Inget nytt under stjärnorna. Det kan vara mens, det kan också vara brist på pengar runt den tjugonde varje månad. Det kan vara behov av att hålla om någon varje söndag. Det kan vara ett behov av att dricka sig berusad fredag, lördag för att det ens ska kännas som att det är helg. Hur som helst kommer livet alltid vara lite slentrian. Nu har min rubrik, som är ett citat av den eminente Albert Einstein, inget som helst med livets cykler att göra. Tycker bara att det var vackert sagt.

Det jag försöker komma till är att det händer inte jättemycket i mitt liv just nu. Det är mer eller mindre samma visa vecka efter vecka. Måndag, fredag, lördag, söndag, fredag, lördag, söndag. En fritidsförvaltares vecka på en höft. Nu börjar det dock hända saker. En flytt till huvudstaden är inte helt overklig. Snarare trolig. Känns väldigt bra.

Vad som händer på kort sikt, händer idag. MNKL gör en spelning på SYLVIA i sommarens tecken. På det sätt de förvaltade RAW är jag säker på att det här kommer bli minst lika fantastiskt. Mindre yta är lika med mer tryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0