WHATS THE POINT OF BEING AN WRITER OR ARTIST ANYWAY. HERMAN MELVILLE WROTE FUCKING MOBY DICK. HE WAS SO POOR AND FORGOTTEN BY THE TIME HE DIED. THEN IN HIS OBITUARY THEY CALLED HIM HENRY MELVILLE.

Jag är officiellt kär i Kristen Stewart. Ni vet den bleka tjejen i Twilight. Okej, den bleka tjejen som har huvudrollen. Min kärlek härstammar inte från den filmen. När jag såg den filmen var det inget som fastnade riktigt. Det blommade fram något år senare när jag såg den fantastiska filmen Adventureland. Innan ni jagar fram trailern på youtube, vill jag att ni ska veta att det här är ingen komedi. Även om de försökte marknadsföra den som det.

Tillbaka till Kristen Stewart. Hon är inte fenomenal i sitt skådespel. Hon är väldigt enkelspårig. Men jag är helt förälskad i det spår hon rör sig i. För det första är hon väldigt vacker. Hon har skarpa drag, stora ögon. Hon är unik på ett unikt sätt. Det som gör att jag faller för henne är hennes bräcklighet. Första gången jag såg henne var i i Sean Penns In to the wild. Hon spelar en gitarrspelande tjej som huvudrollen träffar på någon sorts campingplats. Hon är en osäker 16åring som blir intresserad av huvudrollsfiguren. De två gånger hon sjunger i filmen är helt obetalbara.

Tillbaka till Twilight igen. Här har vi en till tjej, som vid första anblicken är lite hård. Men det känns bara som yta. Jag ser henne även här som bräcklig. Hennes blickar, hennes pillande i håret. Att hon blir kär lätt. Och det finns inget tillfälle då man är så sårbar som när man är kär. Nu är ju filmen först och främst en fin kärleksaga. Det knuffar nog oss kärlekskranka än mer över kanten till förälskelse.

Adventureland var det. Filmen är skriven och regisserad av Greg Mottola. mannen bakom mästerverket Superbad. Handlar om en kille spelad av Jesse Eisenberg. Som jag håller mycket högt. Han var fruktansvärt bra i The Squid and the whale. De filmer jag sett med han efter det har han varit minst lika bra. Jag tror han kommer bli något stort. Tillbaka till Adventureland. Jesse Eisenbergs karakaktär, blir tvungen att ta ett jobb på en nöjespark, där jobbar Em, spelad av, självklart Kristen Stewart. Här är hon bräcklighet personifierad. Hon har ett trasigt hem. Styvmamma som inte tål henne. Hon har osunda relationer och hatar naturligtvis sitt jobb. Men som alltid är hon vacker, hon är också smart. Bildad och vettig. Hennes karaktär i filmen är min drömflickvän. Jag uppmanar er därför, se Adventureland. När ni sett den så ska ni se The education of Charlie Banks. Med en fantastisk Jesse Eisenberg. Filmen är sjukt nog regisserad av Fred Durst.

Se filmerna. Lita på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0