MANY GREAT THINGS INDEED HAVE BEEN ACHIEVED BY THOSE WHO CHOSE NOT TO LEAP INTO THE MAINSTREAM.

Igår var det avslutning på Eskilstunas så kallade Å-fest. I år var festivalen riktad till de äldre, de fula, bönder och de obildade. Det kan jag säga utan att ens känna mig lite elitistisk. Tror till och med det stod i programmet. Det bjöds på diverse dansband och intelligentbefriad rock signerad Björn Rosenström(-gran, -gren, -kvist) Eller vad fan han heter. Festivalen bjöd väl på några saker som går an. Det enda jag såg fram emot, var i tältet på torget igår. Diverse DJs hela kvällen. Kom ner lagom till att se Tom Bola. Han ska tydligen vara en talangfull DJ, som spelar frekvent kring Stureplan. Han var här för några veckor sedan men då hade jag lite för hög procenthalt i blodet och registrerade inte riktigt vad han spelade. Kan vara någonting tänkte jag medan jag transportera en radiostyrd stor kille ner till tältet.

Nä, det var ingenting. De hade lika bra kunnat sätta på MTV eller något. Han spelade bara hits och gjorde absolut inget roligt med låtarna heller. Förmodligen Sveriges mest överskattade DJ. Alex Moreno däremot. Han var jag mycket nöjd med. Väldigt tekniskt duktig och spelade hård musik. Hård House, bra elektro. Jag är väldigt imponerad faktiskt. Hans Underground Disco.

Denna hejare till Festivalvecka har varit tämligen hektisk. Mycket fest, lite vila. En ambulansfärd. En efterfest på ett sörmländs gods. En efterfest hos en herre som inte ens var på plats. En sjukt bra efterfest hos den bästa av värdinnor. En heldag på akuten, där det tydligen var roligt. Vill understryka att jag inte hade något med sjukhusvistelserna att göra. Blir mycket vitt nu framöver.


Kommentarer
Postat av: rebecka

det tror jag inte heller på förrän jag ser det.

2009-08-17 @ 07:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0