ALWAYS REMEMBER THAT I HAVE TAKEN MORE OUT OF ALCOHOLTHAN ALCOHOL HAS TAKEN OUT OF ME.

Jag bor väldigt nära systembolaget. Därför är det inget större projekt för mig att gå femtio meter och köpa ett par pilsner. Av den anledningen är jag där ofta. Jag köper liksom inte på mig något lager att tala om. Av den anledningen är jag där ofta. Just det. Av bara den anledningen är jag där ofta. På Systembolaget kan det hända rätt roliga saker också.

För det första så träffar man många av sina vänner där, då de delar mina intressen. Ibland händer andra saker. Igår till exempel, en kille ska betala sina öl. herren i kassan ber då killen öppna sin väska. Han visar att han har en systemetkasse i sin väska som innehåller både öl och sprit. Kassören(om det nu heter så), ber om att få se kvitto. Killen har inget kvitto och kassören förklarar att påsen inte gäller som kvitto och han får snällt betala för varorna i kassen. Kille blir sur eftersom han köpt grejerna i i Stockholm innan han tog tåget till Eskilstuna. Han fick lära sig en läxa sattsäja.

Får några veckor sen på systemet händer en annan underlig grej. Två faktiskt. Först ser jag en latino i åldern runt 35, som köper en flaska glögg. Sjukt. LIte senare står en herre och betalar för sin wiskey han har inhandlat. När han kommer fram till änden på kassan där man vanligtvis packar sina varor, är wiskeyn borta. Någon på väg ut från butiken har helt enkelt stulit den. Hur löser man det. Ska staten stå för denna stöld och ersätta herren, eller får han skylla sig själv. Typ. Jag hade bråttom och fick därför inte veta hur det sluta. Glasbanken is the place to be.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, den Spansktalande glöggdrickarn är ju helt fantastisk!

2009-08-11 @ 21:45:21
Postat av: Maja

Haha. Surt att bli bestulen på varorna innan man ens lämnat butiken.

2009-08-22 @ 04:40:29
URL: http://savic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0